Maandag - Vrijdag08:00-17:00Bel ons0597 562775

Apotheek

Binnen onze praktijk hebben wij een eigen apotheek. Medicatie die tijdens het spreekuur worden voorgeschreven kunt u, indien voorradig, direct meenemen en anders wordt het voor u besteld. U hoort dan van de assistente wanneer u de medicatie kunt afhalen.

Herhalingsmedicijnen bestellen

Wilt u herhalingsmedicijnen bestellen? Dat kan via de receptenlijn (0597-562775), per fax (0597-562160), per email (apothekersassistentes-hapwedde@ezorg.nl) of door het etiketje van de lege verpakking in te leveren bij de assistente of in het kastje in de hal te leggen.

Tijden

Maandag – Vrijdag van 08:00 – 17:00 uur
Medicijnen ophalen
11.00 – 12.00 uur of 15.00 tot 17.00 uur
Bestelde medicatie ophalen
Na 16.00 uur

Nuttige informatie

Afhalen medicatie

Medicatie die voor u besteld wordt kan een dag later na 16.00 uur opgehaald worden.
De assistentes proberen u te bellen als een door u besteld medicijn (nog) niet afgeleverd is. Dit lukt niet altijd, als u wat verder van de praktijk woont raden wij u aan telefonisch te informeren of de besteld medicatie voor u klaar staat.

Bezorgen medicijnen

Medicijnen worden op woensdag bezorgd.

Preferentiebeleid

Hiermee wordt bedoeld dat zorgverzekeraars van een aantal medicijnen alleen de goedkopere variant vergoeden. Hiermee willen zij de prijzen van medicijnen naar beneden krijgen en zo voorkomen dat uw zorgpremie teveel stijgt.

Aanpassingen aan het doosje

Het doosje, de vorm of kleur van het medicijn kan wijzigen. De werkzame stof en sterkte blijven hetzelfde. Dit wordt gecontroleerd door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen die ook toeziet op de veiligheid en kwaliteit van het medicijn.

Contact bij gezondheidsproblemen

Ervaart u gezondheidsproblemen na 2 keer een preferent medicijn tenminste 14 dagen gebruikt te hebben? Dan kunt u met de huisarts bespreken of de reden hiervoor gezocht moet worden in een medische oorzaak. Bent u allergisch voor een bepaalde hulpstof in het medicijn? Lijdt u aan de ziekte van Parkinson, epilepsie of een andere gespecificeerde aandoening? Dan is er sprake van een medisch noodzaak tot het blijven gebruiken van het niet preferente medicijn. Uitsluitend in geval van een medische noodzaak mag de arts niet preferente medicijnen voorschrijven.

Kosten voor uw eigen rekening

Wilt u toch uw vertrouwde, niet preferente, medicijn gebruiken zonder dat dit medisch noodzakelijk is? Dan komen de kosten hiervan volledig voor uw eigen rekening.

Opiaten

Vanaf de jaren negentig zijn in toenemende mate bij chronische pijnen, krachtig pijnstillende medicijnen (opiaten) voorgeschreven. Artsen dachten hun patiënten tekort te doen door hen pijnstilling te onthouden. Naar nu blijkt zijn opiaten bij langdurig gebruik niet effectief. Patiënten moeten steeds meer, of een combinatie van opiaten gebruiken en dan wordt dikwijls alsnog pijn ervaren. Bovendien kunnen opiaten juist pijnklachten veroorzaken én werken ze verslavend. Op grond hiervan is het voorschrijfbeleid drastisch herzien. De Inspectie van de Volksgezondheid houdt toezicht op de uitvoering hiervan. Kortdurend, na een operatie of ongeval, zijn en blijven opiaten zinvol. Als u al langere tijd opiaten gebruikt voor chronische pijnklachten mogen wij u niet zonder meer herhaalrecepten verstrekken. U wordt op termijn uitgenodigd om met de huisarts te bespreken of een andere behandeling /medicatie uitkomst biedt. Als dit zo is bespreekt hij met u hoe uw huidige medicatie kan worden afgebouwd.

Stuur ons een bericht.

Wij zitten klaar om u te helpen met eventuele vragen of opmerkingen. Stuur ons daarom een bericht met het formulier hier onder.

Wedderhöfte 22
9698 AW Wedde

Bel ons

Mail ons

huisarts-hapwedde@ezorg.nl

Dit doet u telefonisch via 0597-562775

Spoed nummer

0900-9229

Heeft u buiten de openingstijden met spoed medische hulp nodig? Bel dan de Doktersdienst Groningen 0900-9229.Zij helpen u graag, maar kom nooit zonder overleg naar een huisartsenpost.

Copyright by huisartsenpraktijkwedde.nl. All rights reserved.