Klachtenafhandeling

Een klacht?

Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Om uitvoering te kunnen geven aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) werken wij volgens het Model Klachtenregeling zoals dat opgesteld is door de Landelijke Huisartsen Vereniging, InEen en het Nederlands Huisartsen Genootschap.

Dit model treft u aan op deze pagina via deze link en ligt ook ter inzage in de informatiemap in de wachtkamer van de praktijk.

U kunt u klacht via een klachtenformulier(zie link hieronder) of per e-mail bij ons indienen.

Formulier Klachtenregistratie

Comments are closed.